بازاریابی اینترنتی پرینت

  • 8

تعریف بازاریابی اینترنتی

به راه کارهای رشد و توسعه کسب و کار یا معرفی سایت جهت جذب کاربر در اصطلاحا بازاریابی اینترنتی میگویند . بطور کلی در صورتیکه وب سایت را یک رسانه فرض بگیریم برای معرفی این رسانه جهت جذب کاربر و عرضه صحیح خدمات و محصولات این وب سایت به بازاریابی اینترنتی نیاز خواهیم داشت .

بازاریابی در محدوده بازار هدف

از ویژگیهایمنحصربفرد بازاریابی اینترنتی ، انتخاب محدوده مشتریان هدف و تفکیک مخاطبان میباشد . با استفاده از روشهای متنوع جستجوی بازار جدید در اینترنت شما میتوانید براحتی انتخاب کنید برای چه آدرس ایمیل هایی ، یا شماره تلفن هایی و یا برای چه قشر از مشتریان ، آگهی های خود را طراحی و منتشر نمایید .

رونق کسب و کار آنلاین از طریق بازاریابی اینترنتی

قطعا مدیران بازرگانی شرکت ها و سازمان هایی که محصول یا خدمتی را به مشتریانشان ارائه میکنند همیشه به دنبال بازار جدید هستند . فضای مجازی وب را میتوان یک بازار جدید برای عرضه محصولات و خدمات متنوعی در نظر گرفت که هر روز نیز بر تعداد کاربران اینترنتی این بازار بزرگ افزوده میشود. با یک محاسبه ساده به ارزش بازاریابی و معرفی کالاها در اینترنت پی خواهیم برد .
برای آگهی تبلیغاتی در جذب نمایندگی یا فروش کالا یا خدمات یک شرکت بطور متوسط در روزنامه ها و مجلات بصورت ممتد ماهانه یک میلیون تومان هزینه میشود از بین 50 صفحه روزنامه یا 90 صفحه مجله بطور متوسط با تیراژ 11000 معمولا 100 نفر آگهی شما را مشاهده خواهند کرد و 10 نفر ممکن است مشتری محصولات شما باشند ، اما مشخص نیست که هم اکنون به کالای شما نیاز دارند یا ندارند ! !
در صورتیکه شما طراحی وب سایت برای شرکت خود انجام دهید و بطور کامل از خدمات بهینه سازی سایت و سئو بهره مند شوید بطور متوسط روزانه بین 2000 الی 4000 بازدید کننده خواهید داشت . دقت کنید بازدید کنندگان در لحظه مشاهده مشخصات کالای شما تنها صفحه سایت یا همان رسانه شما را در اختیار دارند و هر صفحه ای را که ورق میزنند یکی از محصولات یا خدمات شما برای آنها بطور واضح و تاثیر گذار نمایان میشود .

براحتی میتوانید محاسبه کنید هزینه راه اندازی یک وب سایت با کلیه هزینه های مربوط به استاندارد سازی و  هزینه های ماهانه آگهی های مجلات و روزنامه ها و میزان تاثیرگذاری هر کدام .


روش بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی را یک تخصص مینامیم چرا که اگر خدمات بازاریابی اینترنتی را کنار هم قرار دهیم هر کدام از این خدمات نیاز به کارشناس و متخصص خود را دارد . خدماتی که در بازاریابی اینترنتی برای شرکتها و موسسات و فروشگاههای اینترنتی انجام میشود به شرح زیر است :

- تبلیغات در موتورهای جستجوگر
- تبلیغات در سایت های پر بازدید
- ارسال ایمیل های تبلیغاتی با محتوایی مطابق با طراحی صفحات هدایتگر
- ارسال اس ام اس تبلیغاتی بصورت انبوه و منطقه ای با تفکیک شهر ، استان ، پیش شماره ، کد پستی
- بهینه سازی سایت برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر (افزایش بازدید کنندگان وب سایت)
- طراحی صفحات وب هدفمند (صفحاتی که بازدیدکننده را به محصول یا صفحه مورد نظر هدایت میکند )
-ساخت انواع ویدئو تبلیغاتی اعم از (آموزش محصولات ، آموزش خدمات ، معرفی وب سایت ، موضوعات دیگر)
- انتشار بخش های مهم وب سایت در وبلاگ ها ، تالار گفتمان ، بانک های اطلاعاتی ، و تبادل لینک
و . . . . انجام دیگر خدمات جهت معرفی کامل مشروح محصولات و خدمات شرکت یا موسسات

ویژگی بازاریابی اینترنتی

فضای مجازی به شما این امکان را میدهد تا با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات را به دست آورید و یا بهترین اطلاعات را منتشر کنید تا دیگران از آن استفاده کنند . بسیاری از شرکت ها تازه تاسیس تنها با هزینه های بسیار اندک توانسته اند نبظ بازار را در دست خود بگیرند و از رقیبان بزرگ خود پیشی بگیرند . این فکر که این شرکتها فقط یک سایت ساده راه اندازی کرده و به این هدف رسیده اند اشتباه است چرا که معرفی یک وب سایت همانند یک کانال ماهواره ای یا یک برنامه تلویزیونی خود نیاز به دانش فنی بالایی دارد تا یک سایت از بازدید روزانه 100 نفر به بازدید روزانه 10000 نفر برسد .

همانطور که مشاور بازاریابی برای شرکتهای بزرگ مورد نیاز است قطعا مشاور تخصصی بازاریابی اینترنتی نیز برای رشد و شکوفایی شرکتها مورد نیاز است . در بازاریابی اینترنتی شناخت رقبا ، شناخت کامل محصول ، مقایسه قیمت ها ، شناخت روحیه و نوع مشتریان ، آنالیز محتوای وب سایت ، طراحی صفحات وب سایت بصورت استاندارد سازی سئو و طراحی صفحات هدف ، کنترل و مونیتورینگ مداوم رشد وب سایت ، اطلاع رسانی به بانک های اطلاعاتی متفاوت بصورت ایمیل و SMS  . . .  برخی از خدمات ارائه شده توسط بازاریابان محیط اینترنت میباشد.

وب سایت خود را طراحی نموده اید ؟ بهینه سازی سایت انجام داده اید  ؟ هم اکنون زمان شروع بازاریابی اینترنتی برای پیشی گرفتن از رقیبانتان فرا رسیده است .


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت