سئو Seo پرینت

  • 37

سئو ، Seo ، مخفف Search Engine Optimization  ::

سئو یعنی طراحی صفحات وب  که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی سایت و بهینه سازی  صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بالاترین رتبه  را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر کاربران از موتورهای جستجو برای رسیدن به سایت،مطلب ، خبر ، محصول،و ...  مورد نظر خود استفاده میکنند. شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه ی SEO سئو را شنیده اند.


اما SEO چیست؟
معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی سایت برای جستجو بهتر در  موتور جستجو با رعایت استاندارد های موتور جستجوگر می باشد. SEO یعنی طراحی صفحات وب  که طبق استاندارد های موتورهای جستجوگر انجام شده باشد تا موتورهای جستجو تمایل بیشتری برای معرفی سایت ، لینک ، تصویر ، فیلم  انتشار یافته در سایت شما پیدا کنند .

بهینه سازی سایت و بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوگر بالاترین رتبه را داشته باشید. هر موتور جستجوگری به کاربران در نتیجه جستجو نتایج متفاوتی را نمایش میدهد و بطور کلی رنکینگ موتورهای جستجو با هم متفاوت است . کاربرد موتورهای جستجو در این است که تقریبا همه کاربران برای جستجو و یافتن صفحه ، سایت ، تصویر ، محصول ، فیلم و ... روزانه به موتورهای جستجو مراجعه کرده و با واژگانی قصد رسیدن به بهترین نتیجه را دارند . اهمیت موتورهای جستجو ناشی از قرار دادن رنکینگ برای سایتها با زبان های متفاوت و همچنین کاربرد بسیار زیاد آنها میباشد .  به عنوان مثال در موتور جستجوگر گوگل و موتور جستجوگر یاهو ، بیشتر کاربران  فقط صفحه ی اول نمایش داده شده در نتیجه جستجوی خود را مشاهده و استفاده میکنند. بهمین منظور برای افزایش بازدید سایت  از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.

 دانش  بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه ی مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی میکنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمیکنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد.

یکی از کارهایی که کارشناسان  بهینه سازی موتورهای جستجو انجام میدهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند بهینه سازی سایت را انجام دهند . به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار میدهند. بطور مثال چندی پیش گوگل اعلام کرد برای افزایش کیفیت و کاربری موتور جستجوگر خود با استفاده از شیوه ای خودکار قصد دارد تا سایتهای تبلیغاتی و نیازمندی را از لیست نتایج جستجو خارج نماید .  این تغییر  گوگل به دلیل انتقادات بسیاری از کاربران بود که وقتی واژه ای جستجو میکنند به جای مشاهده نتیجه صحیح و دلخواه در صفحات اول سایتهایی را مشاهده میکنند که قصد فروش خدمات یا فروش محصولی را دارند یا سایتهایی که اصلا هیچ ارتباطی با واژه جستجو شده ندارند .

هنگامی که شما یک شرکت طراحی سایت  برای طراحی سایت خود  انتخاب میکنید، شما باید از شرکت طراحی سایت  در مورد  شیوه بهینه سازی سایت  سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو   ، طراحی صفحات وب شما را آغاز نماید. 

چنانچه طراحی سایت یا طراحی پورتال شما بصورت داینامیک و با استفاده از نرم افزار های استاندارد برنامه نویسی شده توسط شرکتها انجام شود (طراحی داینامیک) شما امکانات بیشتری را برای بهینه سازی سایت ، یا بهینه سازی پورتال  خواهید داشت .  هزینه بهینه سازی سایت و سئو  بستگی به نوع واژه گانی خواهد داشت که شما برای جستجو با رتبه بالا انتخاب نموده اید .

در سئو  ، مواردی مانند شناخت سایت های رقیب ،  شناخت انواع واژگان هم معنا ، معماری اصولی سایت (نقشه سایت) ، داشتن نقشه خوان (مکان نما ی سایت ) و ..برخی موارد دیگر اهمیت دارد .





آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت